7 گاف و دروغ بزرگ " العربیه"
چند روز پیش خبری از گاف شبکه العربیه روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که در آن نماینده سابق ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان نماینده فعلی ایران در وین معرفی کرد.

به گزارش "تابناک"، پایگاه خبری "العالم" در مطلبی به قلم ذبیح الله تجری غریب آبادی نوشت: این شبکه اولین بار نیست که دچار چنین اشتباه فاحشی می شود بلکه از زمان راه اندازی تاکنون همواره سیاست های ضدایرانی و ضدشیعی خود را نیز در منطقه دنبال کرده است هر چند این کانال خبری بیست وچهار ساعته با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری صاحبان سعودی MBC و گروه لبنانی حریری و سایر سرمایه گذاران عربی در سال 2003 پخش برنامه هایش را آغاز کرد و به ظاهر در رقابت با شبکه الجزیره که پیش ازاین شهرتی در جهان عرب به هم زده بود تاسیس شد. اما بررسی سوابق این شبکه از آن زمان تا کنون نشان از تحریفات ،دروغ پردازی ها و گاف های متعدد در موضوعات مختلف خبری می باشد.که به بعضی از آنها اشاره می شود:

1- العربیه و دروغ سیزده

شبکه العربیه در یک رسوایی خبری ،خبر تصادف جاده ای و درگذشت آقای الهام وزیر سابق دادگستری و سخنگوی سابق دولت را به اشتباه اعلام کرد. خبری که برای رسانه ضد ایرانی العربیه که بارها دشمنی وکینه خود را با جمهوری اسلامی با حمایت وپوشش خبری و تصویری جنایات عبدالمالک ریگی نشان داده بود خبری مسرت بخش ودست اول بود.
اما پس از چند ساعت آقای الهام در گفت و گو با ایرنا از شنیدن این خبر تعجب کرد و گفت من اصلا به خارج ازتهران سفر نکرده ام و در منزل بوده و صحیح و سالم هستم .


2- حزب الله و افشای دروغ العربیه

انفجاری که در جنوب لبنان (منطقه طیرفلسیه) رخ داد و ارتش رژیم صهیونیستی آن را به انفجار یک موشک نسبت داد.

پس از آن رسانه های صهیونیستی با جوسازی گسترده ای که با انتشار تصاویر ویدئویی مشکوکی نیز همراه بود، از انتقال موشک در جنوب لبنان قبل از وقوع این حادثه خبر می دادند.

از طرفی شبکه خبری العربیه با دنباله روی از رسانه های صهیونیست در سطح گستره ای این تصاویر را منتشر و ادعاهای واهی صهیونیست ها را تکرار می کرد.

حزب الله لبنان نیز با انتشار اصل تصاویر مخدوش شده رسانه های صهیونیستی و العربیه، پرده از ماهیت دروغین این رسانه ها برداشت.


3- العربیه و برکناری دولت احمدی نژاد

درپی انتشار برخی اخبار مبنی برتوطئه تشکیل برکناری دولت احمدی نژاد و روی کار آوردن دولت موقت توسط برخی از معترضین به انتخابات گذشته کشور این شایعه تبدیل به خوراک تبلیغاتی علیه نظام در رسانه های بیگانه شد.

و شبکه العربیه با استفاده ازاین شایعات دست به تبلیغات مایوس کننده ای علیه ایران زد!!!خبری که از اساس دروغ بود.

4- العربیه و انتخابات پارلمانی عراق

پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق از سوی کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق شبکه تلویزیونی العربیه تلاش کرد تا با فرافکنی خود رمز تقلب در انتخابات این کشور را به مخاطبان خود القا نماید.

العربیه با اعلام اینکه اعضای فهرست العراقیه تا کنون ده‌ها مورد تقلب و نقض قانون را ضبط نموده‌اند، گزارش‌های خود با وارد کردن اتهام به ایران تلاش کرد تا این مطلب را که ایران در امور انتخابات عراق دخالت می کند، تبلیغ نماید.

این شبکه سپس پا را فراتر نهاده و به ضرورت تشکیل پرونده‌ای ویژه برای بررسی مسئله تقلب در انتخابات عراق پرداخته و بارها با تکرار کلمه "تقلب " سعی کرد تا جوانب مختلف این اتهام و پاسخ دولت عراق به این مسئله را بازتاب دهد.

این در حالی بود که کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز اعلام کرده که هنوز شکایت رسمی دراین باره به این کمیساریا ارائه نشده تا در این باره پاسخی دهد.

پیش از این برخی شخصیت ها و مقامات عراقی نسبت به دخالت ها و فرافکنی‌های شبکه العربیه در فریاند انتخابات عراق هشدار داده بودند،و پایگاه خبری "نهرین نت "، نیز اعلام کرده بود که عشایر و قبایل جنوب و مرکز عراق در پیام‌های محکومیت آمیز خود خواهان بستن دفاتر شبکه العربیه در عراق شدند و این شبکه را شبکه "العبریه " توصیف کردند.

خبرگزاری براثا نیز در خبری خواستار اخراج خبرنگار شبکه العربیه در عراق شده بود.براثا دلیل خواست خود در انعکاس با اغراق و خلاف وافه اخبار مبربوط به فعالیت تروریستها درعارق ؛حمایت از حزب بعث وترساندممردم برای حصور در انتخابات پارلمانی عراق عنوان کرده بود.

5- العربیه و پناهندگی پنج دیپلمات ایرانی

العربیه به نقل از یک فراری ضد انقلاب خبری مبنی بر پناهندگی 5 دیپلمات ایرانی در سطح گسترده ای منتشر کرده بود.

اما یک کارشناس رسانه‌ای در خصوص گزارش العربیه به نقل از منابع دیپلماتیک، مبنی بر درخواست پناهندگی سیاسی پنج دیپلمات جدید ایرانی به چهار کشور اروپایی، گفت: شبکه العربیه در انتشار اظهارات واهی و ساختگی بنگاه‌های تبلیغاتی و شایعه پراکنی معروف و مشهور بوده و اخبار منتشره آن بیشتر به شیوه‌های رسانه‌ای صهیونیستی شباهت داشته و ارزش حرفه‌ای ندارد.

وی درباره منبع خبر پناهندگی پنج دیپلمات جدید ایران، اظهار داشت: این شبکه خبری، خبر پناهندگی پنج دیپلمات ایرانی را ظاهراً به نقل از فردی به نام «سید علی‌اکبر امیدمهر» مامور قدیمی و اخراجی وزارت امور خارجه بیان کرده است که در سوابق خود عضویت طولانی و موثر در حزب رستاخیز و گروهک وفادار به رژیم منحط پهلوی را به همراه داشته و در سال 74 با شگردهای مزورانه از پیشاور به دبی فرار کرده است.


6- العربیه وخروج امریکا از گرجستان!

شبکه خبری العربیه در بخش فارسی سایت خود در خبری به اشتباه نام آمریکا به جای روسیه نوشت"رایس:آمریکا به وعده خود عمل کند و از گرجستان خارج شود."

7- العربیه و بازی فوتبال

العربیه با صدا گذاری ساختگی بر روی تصاویر باری پرسپولیس و استقلال مدعی حمایت هزاران تماشاگر ازشخص خاصی در این مسابقه شدند. این شبکه برای توجیه این ادعای خود تصاویر شادی تماشاگران بعد از گلهای دو تیم را به نقل از شبکه صدا وسیمای جمهوی اسلامی ایران نشان داد اما با حذف صدای گزارشگر بازی و صدای تماشاگران ،به جای آن صدای شعارهای دیگری که د ر حمایت از یک کاندیداری خاص بود روی این تصاویر پخش کرد.